+45 60 13 13 03 support@netraket.dk

Internettet går aldrig i seng, så i princippet kan du dele indlæg, reels og stories hele døgnet, men hvornår er det egentlig bedst at trykke “del”? Og varierer det alt efter medie?

I denne artikel afslører vi, hvornår chancen er størst for, at du får mest udnytte af dit opslag på de sociale medier.

Alle gennemgåede tal stammer fra Sprout Socials undersøgelse, der er baseret på 400.000 sociale medie profiler.

 

Generelle tidspunkter der er gode at dele på

Mandag Kl. 10.00-12.00
Tirsdag Kl. 09.00-14.00
Onsdag Kl. 09.00-13.00
Torsdag Kl. 09.00-12.00 og kl. 14.00
Fredag Kl. 09.00-11.00

Det er generelt bedst at dele dine oplæg tirsdag og onsdag, og det værste tidspunkt du kan poste på sociale medier er om søndagen, hvor folk holder weekend.

 

Bedste tidspunkter at dele på LinkedIn

LinkedIn er en vidensdeling platform med fokus på faglighed og karriere. Derfor er mange online på mediet i arbejdstiden.

LinkedIns algoritme prioritere at skubbe budskaber omhandlende vidensdeling længere ud end personlige opslag.

Følgende tidspunkter gælder kun virksomhedssider:

Bedste tidspunkter
10.00-12.00

Bedste dage
Tirsdag-torsdag

Værste dage
Weekender

Bedste tidspunkter at dele på Instagram

Instagram har næsten 2 milliarder aktive brugere. Platformen er ikke længere kun billeder, men giver dig mulighed for at brande dig selv via videoer, reels og live streams.

Algoritmen er temmelig uforudsigelig. For at få succes med Instagram skal du sørge for at poste regelmæssigt content af høj kvalitet, der engagerer dine følgere.

Bedste tidspunkter
Mandag fra kl. 10.00 til 12.00
Tirsdag fra kl. 09.00 til 13.00
Onsdag fra kl. 10.00 til 13.00
Fredag fra 09.00 til 11.00

Bedste dage
Tirsdag og onsdag

Værste dage
Søndage

Bedste tidspunkter at dele på Facebook

Facebook er den mest anvendte sociale medie platform til markedsføring, så der er høj konkurrence om opmærksomheden på Facebook.

Engang kunne man gå viralt på Facebook ved at lave godt content. Det kan man ikke mere, da Facebook ønsker, at man betaler for at komme ud til mange mennesker.

Bedste tidspunkter:
Mandag fra kl. 08.00 til 13.00
Tirsdag fra kl. 08.00 til 14.00
Onsdag fra kl. 08.00 til 13.00
Torsdage fra kl. 08.00 til 12.00

Bedste dage
Mandag-torsdag

Værste dage
Søndage

Bedste tidspunkter at dele på TikTok

TikTok er den nyeste platform på denne liste, men har også vokset til en af de absolutte største med mere end 1 milliard aktive brugere.

Modtageren er hovedsagligt i den lidt yngre kategori, og har man de unge som målgruppe, så har man her en kæmpe markedsføringsmulighed, eftersom Tiktoks algoritme generelt skubber din video ud til mange mennesker.

Selv en profil uden følgere kan få skubbet sit budskab langt ud.

Bedste tidspunkter:
Tirsdage fra kl. 14.00-18.00
Onsdage fra kl. 14.00-15.00
Torsdage fra kl. 15.00-17.00

Bedste dage
Tirsdag-onsdag

Værste dage
Søndage

Bedste tidspunkter at dele på Pinterest

Pinterest kan bedst beskrives som en visuel søgemaskine, hvor man kan finde produkter, design og inspiration.

Mediet bruges både i arbejdsmæssige og private sammenhænge, og derfor engagerer brugerne sig generelt næsten alle tidspunkter på dagen, men der er alligevel nogle tidspunkter, der stikker ud.

Bedste tidspunkter:
Tirsdage kl. 13.00
Onsdage kl. 13.00-15.00
Torsdage fra 12.00-14.00

Bedste dage
Onsdag-fredag

Værste dage
Søndage og mandage

Bedste tidspunkter at dele på Twitter

Nyheder og korte 0pdateringer kendetegner Twitter, der nok må siges at være større i udlandet end i Danmark.

Bedste tidspunkter:
Tirsdage fra kl. 09.00-14.00
Onsdage fra kl. 09.00-13.00
Torsdage fra kl. 09.00-14.00
Fredage fra kl. 09.00-12.00

Bedste dage
Tirsdag-torsdag

Værste dage
Søndage

Hvilken platform bør du være aktiv på?

Hvert sociale medie har sine fordele og ulemper, der afhænger af jeres mål, content produktion og målgruppe. Får du ikke det ud af de sociale medier, som du gerne vil have, så bør du overveje dine KPI’er og om, du er aktiv på det rigtige medie.

Denne artikel tager udgangspunkt i statistik, men er ikke en copy-paste strategi, da det er forskelligt for virksomheder, hvornår de oplever høj engagement. Vi anbefaler derfor, at du eksperimenter lidt ved at forsøge at dele opslag på nogle forskellige tidspunkter af dagen.

Måske bliver du overrasket.

Hvis du kunne tænke dig en snak om sociale medie-strategier og content, så står vi hos NetRaket altid klar til at hjælpe dig.

Kontakt os her.